Close Menu

    Subscribe to Updates

    Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

    What's Hot

    شمار قربانیان ابولا در جمهوری دموکراتیک کنگو تا ۷ آگوست از ۱۹۰۰ نفر گذشت

    آگوست 11, 2026

    تأثیر قابل توجه موج گرمای شدید اروپا بر پتانسیل رشد اقتصادی اتحادیه اروپا

    آگوست 11, 2026

    شدت واکنش به سیل پس از ورود طوفان دلفین به خشکی افزایش یافت

    آگوست 11, 2026
    Neda Ye EnqelabNeda Ye Enqelab
    • اخبار
    • خودرو
    • ورزش ها
    • سبک زندگی
    • سرگرمی
    • سلامتی
    • فن آوری
    • کسب و کار
    • لوکس
    • مسافرت رفتن
    Neda Ye EnqelabNeda Ye Enqelab
    صفحه نخست » تحقیقات جدید در مورد خطر کبد ناشی از مصرف روزانه نوشابه هشدار می دهد
    سلامتی

    تحقیقات جدید در مورد خطر کبد ناشی از مصرف روزانه نوشابه هشدار می دهد

    سپتامبر 6, 2023
    Facebook WhatsApp Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr VKontakte Email

    مطالعه جدید منتشر شده نشان می دهد که مصرف تنها یک نوشابه در روز می تواند برای سلامت کبد مضر باشد. این مطالعه که توسط محققان بیمارستان زنان و بریگهام وابسته به هاروارد انجام شد، بیش از 20.9 سال طول کشید و 98786 زن را مورد بررسی قرار داد. این تحقیق اخیراً در مجله انجمن پزشکی آمریکا (JAMA) منتشر شده است.

    این مطالعه نشان می دهد که زنانی که یک یا چند وعده نوشیدنی شیرین شده با شکر در روز مصرف می کردند، در مقایسه با زنانی که کمتر از سه وعده در ماه مصرف می کردند، به میزان قابل توجهی میزان مرگ و میر مرتبط با کبد را داشتند. Longgang Zhao، سرپرست تیم تحقیق، می گوید: «طبق دانش ما، این اولین مطالعه ای است که ارتباط بین مصرف نوشیدنی های شیرین شده با قند و مرگ و میر ناشی از بیماری مزمن کبدی را گزارش می کند.

    در حالی که این مطالعه یافته های نگران کننده ای را ارائه می دهد، نویسندگان هشدار می دهند که تحقیقات بیشتری لازم است. Longgang Zhao گفت: “مطالعات بیشتری برای تایید این مشاهدات لازم است که نوشیدنی های شیرین را با خطرات سلامت کبد مرتبط می کند.”

    با توجه به نتایج نگران کننده، متخصصان سلامت توصیه می کنند که نوشیدنی های سالم تری را انتخاب کنید. گزینه ها شامل آب انگور، چای سبز و قهوه است که همگی به دلیل فواید بالقوه برای سلامت کبد شناخته شده اند. با توجه به پیامدهای بلندمدت که توسط این مطالعه آشکار شد، ارزیابی مجدد انتخاب های نوشیدنی روزانه بسیار مهم به نظر می رسد. کارشناسان بهداشت توصیه می کنند که نوشیدنی هایی با فواید بالقوه کبد را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه انتخاب کنید.

    پست های مرتبط

    شمار قربانیان ابولا در جمهوری دموکراتیک کنگو تا ۷ آگوست از ۱۹۰۰ نفر گذشت

    آگوست 11, 2026

    تا اواخر آوریل، چاد ۱۳ مورد مرگ ناشی از شیوع وبا و بیش از ۲۳۰ مورد ابتلا را گزارش کرد.

    آگوست 8, 2026

    تا سال ۲۰۲۶، سازمان‌های بهداشتی اروپایی از اقدامات اجباری حفاظت در برابر گرما در سیاست‌های اتحادیه اروپا حمایت می‌کنند.

    آگوست 7, 2026

    اوت ۲۰۲۳: شرکت مدرنا در بحبوحه افزایش موارد ابتلا در کنگو، آزمایش‌های انسانی واکسن جدید ابولا را آغاز می‌کند

    آگوست 5, 2026
    خبر فوری
    سلامتی

    شمار قربانیان ابولا در جمهوری دموکراتیک کنگو تا ۷ آگوست از ۱۹۰۰ نفر گذشت

    آگوست 11, 2026

    کینشاسا، جمهوری دموکراتیک کنگو / RankWire.AI / – طبق داده‌های رسمی تا ۷ آگوست، شیوع…

    کسب و کار

    تأثیر قابل توجه موج گرمای شدید اروپا بر پتانسیل رشد اقتصادی اتحادیه اروپا

    آگوست 11, 2026

    هلند / RankWire.AI / – طبق تحلیل اخیر بانک تریودوس، گرمای شدید تابستان و خشکسالی…

    اخبار

    شدت واکنش به سیل پس از ورود طوفان دلفین به خشکی افزایش یافت

    آگوست 11, 2026

    فوژو، چین / RankWire.AI / – طوفان دلفین باعث تخلیه تقریباً ۱۶۷،۹۰۰ نفر از ساکنان…

    کسب و کار

    موج شدید گرما در کره جنوبی باعث افزایش قابل توجه قیمت مواد غذایی تازه شد

    آگوست 11, 2026

    سئول، کره جنوبی / RankWire.AI / – قیمت سبزیجات تازه در کره جنوبی به دلیل…

    © 2023 Neda Ye Enqelab | تمامی حقوق محفوظ است
    • صفحه نخست
    • با ما تماس بگیرید

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.